lördag 12 mars 2011

En knappsats

Under förmiddagen tog vi en sväng till Pingstkyrkans second-hand. Jag hade två sopsäckar barnkläder som skulle lämnas in, men när vi ändå var där så ville jag så klart in och rota lite.

Jag satt igår kväll och gjorde det sista på (ännu) ett mobilfodral och insåg att jag har fått väldigt ont om knappar och färgglada garner, sånt där som är bra att ha när man vill piffa till sina handarbeten lite.

Så medans sambon och sonen handlade godis i byggnaden intill så satte jag mig och skottade igenom alla skålar med knappar. Hittade ungefär en näve som jag tog med mig hem.
Det blev även en ny virknål, ett par stickor och broderigarn (som funkar jättebra att virka tex små blommor av som dekor).

Ja, det var dagens shopping det. Jag är ca 80kr fattigare ;-)

2 kommentarer:

  1. Några med smyckespotential tycker jag mig kunna se :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, tänkte lite samma tanke. Jag tycker bäst om knappar utan knapphål (de med en ögla på baksidan att fästa tråden i), eftersom de går att använda till lite allt möjligt. Vi får se vad det blir :-)

    SvaraRadera