tisdag 3 januari 2012

Nu tar jag upp tråden igen

Jag kände att jag behövde semester från bloggen, en lång sådan.

Men nu är jag på väg tillbaka. Julen har inneburit långledigt för min del och första lediga dagen så sprang jag till garnaffären och köpte 5 nya nystan.

Jag har inget nytt att presentera för tillfället mer än att pågående projekt består av ett par stickade babysockar och en tröja som ligger under nålen. Med båda projekten har jag dock gått bet: mönstret till sockarna gjorde mig irriterad och jag har i drygt en veckas tid stirrat ondskefullt på strumpskaftet. Jag tänker fortsätta stirra argt tills jag bestämt mig för hur jag ska gå vidare. Tröjan är nästan klar, men jag är inte alls nöjd med tyget jag valt - det är så tunt och fladdrigt, sömmarna blev inte snygga och jag känner att det finns risk för att hela tröjan kommer att hänga som en våt trasa med tanke på tygets kvalité och att huvan drar tyget bakåt. Mönstret var däremot snyggt och jag har bestämt mig för oavsett resultat så kommer jag att införskaffa bättre tyg och sy en till.

Grön-randigt fladdertyg

2 kommentarer:

  1. VAD KUL att du är tillbaka :) Min eminenta pysselinspiratör! :)

    Sv: Tills motsatsen är bevisad så är det på sin höjd en ofarlig pytteliten cysta. Det har jag bestämt. Väntar bara på att få kallelsen från gyn, hoppas att det går fort. Uttryckte min största skräck för Crille häromdagen, "-Tänk om de vill STJÄLA min äggstock? Aldrig i LIVET, de fungerar nog dåligt som ett par!", men nu ska vi inte måla fan på väggen :)

    Trevlig helg på er finingar!

    SvaraRadera