onsdag 6 juni 2012

Virkade baby-Converse

Under våren har jag virkat dessa enligt ett mönster av Suzanne Resaul (Loopysue). Det finns en svensk översättning till mönstret hos Pysselkiisen. Resultatet blev nästan bra, men jag vill bara påpeka hur förbaskat svårt det har varit att hitta ett bra virkgarn som passar mönstret, antingen har garnet varit för fint eller för grovt. Jag har virkat några prover och testat byta storlek på virknålarna, men jag känner att jag ännu inte riktigt fått till det.
Kanten på sulan är jag inte nöjd med och jag tror att det går att förbättra mönstret, vilket jag ska testa vid mån av tid. Jag tror även att det kan vara en bra idé att virka dessa med en sula av tex skinn för att de ska fungera även för de små som har börjat stå upp och som lär sig gå. Så, projektet är inte avslutat och jag kommer testa att virka ytterligare några varianter av de här, annars supersöta, babyskorna. Och visst ja, jag har sökt efter riktiga skosnören också, men inte en enda skobutik som jag har varit in i har haft skosnören av rätt längd (ca 65-70 cm).


2 kommentarer:

  1. Men åh, dom är ju helt underbart söta! Har också tänkt ge mig på ett sånt virk-projekt. Tycker det är finast med virkade skosnören, precis som du har gjort :-)

    SvaraRadera
  2. men hallååå vilka söta. Vad ska du ha för att göra ett par såna till Felix? Sitter och går igenom mina sidor och märkte att jag sparat din blogg fel vilket gjorde att jag aldrig såg att du skrivit ngt nytt. Nu var det ju ett tag sen du skrev förstår jag men snart jobbar du ju "bara" så då har du väl tid att skriva igen? ;)
    kram

    SvaraRadera