torsdag 14 april 2011

Känn lugnet!

Usch, vilken vecka jag haft! Två av veckans kvällar har jag suttit uppe till mitt i natten för att blir färdig med skolarbete, så gissa om jag varit trött...
Men nu är det över och jag återgår till någorlunda normala vardagar.

Idag unnade jag oss (mig och Isak) en lugn morgon. Jag lämnade honom hos dagmamman först vid nio, efter det har jag varvat dagen med skolarbete och städning. Herregud, det här huset var i det närmaste en sanitär olägenhet, men efter att ha dammsugit, kastat sängkläder i tvätten och rivit av med dammtrasan så känns huset beboeligt igen.

Efter middagen kom sambons arbetskamrat och lämpade av en motorlyft, så mest troligt blir det att riva ur innehållet i Peugeon till helgen.
Vi var med i en utställning under helgen som var, jag körde Peugeon in till stan men hon går verkligen som ett odjur, ojämt och ryckigt, stackarn. Inte så charmigt att jag har ett hål i kylaren heller, jag tyckte faktiskt att det var rätt pinsamt då jag stod och väntade i en korsning och det ångade över hela huven... Åja. men nu ska det åtgärdas. Förhoppningsvis så spinner hon som en katt lagom till sommaren.

Mina raringar i "Franska Hörnan"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar