lördag 23 april 2011

Min påskvecka

Just nu är det två saker som gäller: studier och peugeot. Det första ger mig ren ångest, bara tanken "jag borde plugga..." får det att växa i munnen på mig. Ja, jag är skoltrött. Efter 5 år (!) av universitetsstudier känner jag nu att jag är trött, och less. Det tråkiga är att jag tycker att de ämnen jag läser är vansinnigt intressanta, egentligen. Men att behöva jobba ineffektivt genom att trassla med projektuppgifter (grupparbeten) och lägga ner större delen av tiden på att diskutera med andra människor om vem som har rätt eller översätta texter från engelska till svenska får mig att tappa fokus på vad jag egentligen läser.

Nå.
Nu glömmer vi ångestklumpen a.k.a universitetet.
Peugeon genomgår för tillfället avancerad kirurgi och jag jag skruvar och svär för glatta livet. Rätt ofta får jag stanna upp och klia mig i huvudet under tiden jag klurar på vad jag håller på med. Ibland känner jag mig även som en snorunge då sambon likt en pappa sådär pedagogiskt pekar och förklarar för mig vad alla delar är till för, lite då och då utbriter jag glatt "jaha!" när poletterna trillar ner för mig.
För en vecka sen såg det ut så här:



Idag lossade vi de sista bultarna och lyfte ut motorn. Jag tror att vi är ett rätt bra team i garaget, jag och sambon. Jag har överlåtit krälandet under bilen till honom, inte för att jag är rädd för att skita ner mig utan för att jag helt enkelt inte har muskelkraften för att dra loss fastrostade bultar.
Jag har ingen aning om vad vi ska göra imorgon. Det är som sagt första gången jag plockar ut en motor ur en bil, min bil. Det är delar som ska tvättas och delar som ska bytas. Motorutrymmet ska rengöras och de förvånansvärt små ytorna som är angripna av rost ska behandlas.

Nu passerade sambon och kommenterar mitt knapprande på tangenterna med  "men det verkar ju som att det  lossnat med skolarbetet nu!".
"Ehrm. Njae, ja, eh... bloggerpunktcom..."
Den där menande blicken han gav mig säger mig att jag borde återgå till annat nu. Trevlig kväll och glad påsk.

1 kommentar:

  1. Shit! Vilket jobb du har framför dig! Gamla tanter kan behöva lite ompyssling ;-) Men vad fin Sivan ska bli :-)

    Glad påsk!

    SvaraRadera